Nyomtatás

Játékosan Szent Márton nyomában

2016-11-11, 07:16
   |   Kategória: Kultúra
Szent Márton vándorútján címmel helytörténeti felfedező játékra invitálta az AGORA Kulturális Központ az általános iskolásokat. Ötfős csapatok nevezhettek, két helyszínen - a sportházban és az Iseumban - kellett Szent Márton életével és korával kapcsolatos feladatokat megoldani.
Ókeresztény szimbólummal ellátott jelvényt kaptak kabalának a gyerekek az Iseumban. Majd magukhoz vették a feladatlapokat, és nekiindultak, hogy a Szent Márton és Pannónia című kiállításban megkeressék a helyes válaszokat. 15 csapat nevezett a vetélkedőre, mindegyik fantázianevet és saját emblémát talált ki magának. A gyerekek sokat készültek a játékos tudáspróbára. "A suliban megnéztünk egy filmet, a wikipédiáról kellett megkeresni a fontos lényegeket, nem volt annyira nehéz" - mesélte Horváth Réka, a Bercsényi-iskola tanulója.
"A mi nevünk Márton köpenye, sokat készültünk a versenyre, minden délután a tanárnő foglalkozást tartott nekünk, úgy gyakoroltunk, és jöttünk az Iseumba és az AGORÁ-ba is" - mondta Tausz Hanna , az oladi iskola tanulója.

Római eredetű szöveget kellett kiegészíteniük, kakukktojást kerestek az egyes tárgyak között, állatszimbólumokat azonosítottak és a hibákat kellett meglelniük egy Márton élettörténetéről szóló írásban. A Zrínyi Ilona Általános Iskolából öt csapat érkezett, köztük több ötödikes. Ők még nem tanultak Szent Mártonról. "Őket szakkör keretében kezdtem felkészíteni római történelemből. Elhoztuk őket ide az Iseumba, többször megtekinthették a Szent Márton-kiállítást, egyesével végignézhettük a tárgyakat" - mondta Várnainé Balogh Beatrix történelemtanár

A csapatok együttműködő készségére, kreativitására, történelmi ismereteire épültek a feladatok. A két helyszínen egy-egy órájuk volt a megoldásokra. A megosztott első helyett a Paragvári és a gencsapáti Apponyi Általános Iskola érdemelte ki, megelőzve a Dési illetve a Zrínyi egyik csapatát.