Hiba
  • Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

Panasza van? Segítünk!

A fogyasztók széleskörű tájékoztatását szolgálja a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal Panasza van? Segítünk! kiadványsorozata. Az újabb részeket, amelyek a közművek felhasználóváltásával és a védendő fogyasztói státusszal kapcsolatos tudnivalókat foglalják össze, sajtótájékoztatón mutatták be Szombathelyen.
Mit kell tenni az ingatlan eladásakor, illetve bérbeadásakor, kik kérelmezhetik a védendő fogyasztói státuszt? Ezekre a kérdésekre ad választ Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal két most megjelent kiadványa. „Az az üzenet, és azt kérjük, hogy a kiadványban szereplő jegyzökönyvet közösen kitöltve, együtt menjünk el a szolgáltatóhoz, lezérjuk így az előző szerződésünket, és egy új szerződést tudunk kötni. Így nem lesz olyan probléma, hogy egy későbbi szabálytalan vételezési ügy kapcsán az előző tulajdonosnak kell kifizetni az új tulajdonos után a büntetést, illetve a kötbért" - mondta Scherer Péter, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szóvivője.

Védendő fogyasztói státuszba a szociális helyzetük, illetve egészségi állapotuk alapján kerülhetnek az ezt igénylők. Ők a szolgáltatótól részletfizetést, fizetési haladékot, vagy előrefizetős mérőórát kérhetnek.„Az előrefizetős mérők használatára tipikusan a szociálisan rászorulók tarthatnak igényt. Ezek a mérők abban segítenek, hogy a fogyasztók ne fogyasszanak egy adott mennyiségen túl, az általuk a feltött mennyiségen túl, túlfogyasztásuk ne keletkezzen, és olyan hátralékot ne halmozzanak, amely a szolgáltatásból való kikapcsolásukhoz vezethet" - magyarázta Kolozsi Sándor, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal főosztályvezetője.

Országosan mintegy 12 ezer szociálisan rászoruló használ jelenleg is előrefizetős áram-, vagy gázfogyasztás mérőt. „Közműszolgáltatói panaszokkal a fogyasztóvédelmi hatóságot is felkeresik a fogyasztók. Éves szinten ötven körüli panasszal fordulnak hozzánk. Ez változatos: villamosenergia-szolgáltatással, gázszolgáltatással kapcsolatos. Leginkább számlapanaszok azok, amikkel a fogyasztóvédelmi hatóság tud foglalkozni" - fűzte hozzá Szilágyi Ildikó, a Vas Megyei Kormányhivatal osztályvezetője.

Az új kiadványokhoz az érdeklődők hozzájuthatnak a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal hozzá ügyfélszolgálatán, honlapján, a közműszolgáltatók és a kormányhivatalok ügyfélszolgálatán is.




Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

Legfrissebb

Legnépszerűbb