Hiba
  • Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

Intermodális csomópont

Mérföldkőhöz érkezett a város intermodális csomópontjának megvalósítása. A közgyűlés nemrég elfogadta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és az önkormányzat közötti együttműködési megállapodás megkötését, és ezzel kezdetét veszi a hatékonyabb szombathelyi tömegközlekedés végleges kiviteli terveinek elkészítése.
A Kormány a Modern Városok Program keretében megvalósuló közlekedés-fejlesztéssel kapcsolatos határozatában döntött a projekt előkészítéséhez szükséges forrás biztosításáról. Március 29-én a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. között támogatási szerződés jött létre. A kontraktusban a minisztérium a szombathelyi intermodális csomópont előkészítésére 653 millió forint támogatást biztosított.

Illés Károly - alpolgármester

"Nagyon fontos, hogy ez megvalósuljon, hiszen az Ady tér rehabilitációja is ehhez kötött, hisz amíg nem tud elköltözni a buszpályaudvar, addig nem tud megvalósulni. Az, hogy a NIF megkapta az elrendelőt és forrást kapott arra, hogy a tervezést megkezdje, ez mindenképp egy hatalmas lépés, hisz ez az egész folyamat ezzel tud megindulni. Amennyiben a tervek már rendelkezésre állnak, onnan tudunk majd tovább lépni és megvalósítani az egész beruházást."

Az intermodális csomópont elsősorban a tömegközlekedés hatékonyságát szolgálja. Lényege, hogy az oda érkező és onnan tovább utazó közönség a lehető legkevesebb mozgással, rövid idő alatt tudjon egyik közlekedési eszközről a másikra váltani. Ezt úgy lehet elérni, ha a buszpályaudvar és a vasútállomás egymás szomszédságában helyezkedik el, menetrendjüket pedig összehangolják. A fejlesztés révén azonban az Ady tér - közlekedési szempontból - nem veszti el központi szerepét.

Lakézi Gábor - főépítész

"Az Ady tér, hogy ha meg is szűnik autóbusz pályaudvarként üzemelni, ennek ellenére továbbra is megtartja azt a funkciót, hogy itt egyfajta csomópontban az autóbuszos forgalom számára megállóhelyeket kell és szükségszerű biztosítani."

Az intermodális csomóponttal kapcsolatosan az előző években már születtek elképzelések, különböző költségvetéssel. Ezek alapján készíti el a tervező a végleges kiviteli koncepciót, amivel megvalósulhat a kötött pályás közlekedés.




Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

Legfrissebb

  • LUK nyílt nap
    LUK nyílt nap Az autóiparban akkora a kereslet, hogy a nyári időszakban sem állnak le sem a kereskedések,…
  • AGORA - defibrillátoros képzés
    AGORA - defibrillátoros képzés A közelmúltban tíz új félautomata defibrillátorral gazdagodott a város. Az újraélesztés hatékonyságát nagyban segítő eszközöket…
  • Dobó SE
    Dobó SE Három sportolóval képviseltette magát a Dobó SE az U18-as atlétikai Európa-bajnokságon. Közülük Doma Benedek szerepelt…
  • Rendőr strandparti
    Rendőr strandparti Nem megoldás, ha a strandon egy törölközővel takarjuk le az értékeinket tartalmazó hátizsákot – többek…
  • Farkas Károly utca
    Farkas Károly utca Mintegy tucatnyian vettek részt a legutóbbi közmeghallgatáson, hogy megosszák problémáikat, tapasztalataikat, javaslataikat a város vezetőivel.…

Legnépszerűbb

  • Drogfórum
    Drogfórum Június 26-a a kábítószer-fogyasztás elleni küzdelem nemzetközi napja. Ilyenkor világszerte számos programot, közösségi eseményt szerveznek,…
  • Közmeghallgatás
    Közmeghallgatás A város útjainak állapota és a helyi forgácslapgyártó üzem környezetterhelésének kérdése is téma volt az…
  • Egy nap alatt kerékpárral a Balaton körül
    Egy nap alatt kerékpárral a Balaton körül Nem sokkal múlt fél nyolc, s már a zalai dombok között suhant a kis sárga…
  • Bizottsági ülés
    Bizottsági ülés Hétfőn ülésezik a városi közgyűlés. Ennek előkészítéseként csütörtökön délelőtt az oktatás és szociális, délután pedig…
  • Közgyűlés után
    Közgyűlés után A rendőrség és a közterület-felügyelet éves beszámolóját, a költségvetés módosítását és a Késmárk utcai teniszcentrum…