Hiba
  • Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

Intermodális csomópont

Mérföldkőhöz érkezett a város intermodális csomópontjának megvalósítása. A közgyűlés nemrég elfogadta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és az önkormányzat közötti együttműködési megállapodás megkötését, és ezzel kezdetét veszi a hatékonyabb szombathelyi tömegközlekedés végleges kiviteli terveinek elkészítése.
A Kormány a Modern Városok Program keretében megvalósuló közlekedés-fejlesztéssel kapcsolatos határozatában döntött a projekt előkészítéséhez szükséges forrás biztosításáról. Március 29-én a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Infrastuktúra Fejlesztő Zrt. között támogatási szerződés jött létre. A kontraktusban a minisztérium a szombathelyi intermodális csomópont előkészítésére 653 millió forint támogatást biztosított.

Illés Károly - alpolgármester

"Nagyon fontos, hogy ez megvalósuljon, hiszen az Ady tér rehabilitációja is ehhez kötött, hisz amíg nem tud elköltözni a buszpályaudvar, addig nem tud megvalósulni. Az, hogy a NIF megkapta az elrendelőt és forrást kapott arra, hogy a tervezést megkezdje, ez mindenképp egy hatalmas lépés, hisz ez az egész folyamat ezzel tud megindulni. Amennyiben a tervek már rendelkezésre állnak, onnan tudunk majd tovább lépni és megvalósítani az egész beruházást."

Az intermodális csomópont elsősorban a tömegközlekedés hatékonyságát szolgálja. Lényege, hogy az oda érkező és onnan tovább utazó közönség a lehető legkevesebb mozgással, rövid idő alatt tudjon egyik közlekedési eszközről a másikra váltani. Ezt úgy lehet elérni, ha a buszpályaudvar és a vasútállomás egymás szomszédságában helyezkedik el, menetrendjüket pedig összehangolják. A fejlesztés révén azonban az Ady tér - közlekedési szempontból - nem veszti el központi szerepét.

Lakézi Gábor - főépítész

"Az Ady tér, hogy ha meg is szűnik autóbusz pályaudvarként üzemelni, ennek ellenére továbbra is megtartja azt a funkciót, hogy itt egyfajta csomópontban az autóbuszos forgalom számára megállóhelyeket kell és szükségszerű biztosítani."

Az intermodális csomóponttal kapcsolatosan az előző években már születtek elképzelések, különböző költségvetéssel. Ezek alapján készíti el a tervező a végleges kiviteli koncepciót, amivel megvalósulhat a kötött pályás közlekedés.




Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

Legfrissebb

  • Márton-napi vásár
    Márton-napi vásár Idén először háromnaposra bővült a Szent Márton-napi országos nagyvásár. A nyitott műhelyekben kézműves foglalkozások, a…
  • Barakkváros foglyai -filmbemutató
    Barakkváros foglyai -filmbemutató Az ostffyasszonyfai hadifogolytábor történetét mutatja be az a film, amelyet az AGORA Savaria Filmszínházban, pódiumbeszélgetéssel…
  • Németh Norbert a római Pápai Magyar Intézet új igazgatója
    Németh Norbert a római Pápai Magyar Intézet új igazgatója A korábbi rektort, Mohos Gábort a szentatya az Esztergom-Budapesti Főegyházmegye segédpüspökévé nevezte ki, utóda Németh…
  • Sütiverseny
    Sütiverseny Édes, krémes finomságok, sós ropogtatnivalók, lekvárok, befőttek és savanyúságok sorakoztak a "Házi konyhák fortélyai" elnevezésű…
  • Logiscool
    Logiscool A helyi programozó suliban részt vevő 12 gyermek élményalapú oktatását támogatja egy teljes tanéven keresztül…

Legnépszerűbb