Hiba
  • Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

Szombathelyre érkezett a vasúttársaságok roadshowja

A GYSEV Zrt. és a MÁV Zrt. képviselői állami, térségi és városi vezetők bevonásával tartanak országjáró körutat. A roadshow kedden Szombathelyre érkezett. Az eseményen a szakemberek összegezték az utóbbi évek fejlesztéseit és ismertették a jövőbeni terveket.
Villanymozdony gurul be a szombathelyi vasútállomásra. Manapság már a Budapestre tartó és onnan érkező vonatok villamos vontatással közlekednek. Ez óriási előrelépést jelent a magyarországi vasúti személy és teherszállítás történetében. Szombathely évszázadok óta a hazai vasútközlekedés egyik legfontosabb nyugat-dunántúli csomópontja. "Az előző századforduló környékén 16 irányba mentek innen a vonatok. Ez azt jelentette, hogy Budapest volt hasonlóképpen kiterjedt vasúthálózattal rendelkező település" - mondta köszöntőjében Puskás Tivadar polgármester

A polgármester ezt annak a roadshownak a keretein belül ismertette, amelynek célja: a vasúton történő utazás népszerűsítése. Puskás Tivadar bejelentette, hogy a kormány augusztusi határozatában a Modern Városok Progam keretében 650 millió forintot csoportosított át Szombathely épülő Intermodális Csomópontjának előkészítési munkálataira. Az eseményen összegezték a Vas megye vasúthálózatának legnagyobb részét működtető GYSEV Zrt. legutóbbi térségi fejlesztéseit, a Szombathely-Csorna és a Szombathely-Zalaszentiván vonal villamosítását, valamint szó esett a vonatok fejlesztéséről is. "A motorvonat beszerzésünk folytatódik, A tavalyi évben aláírtunk szerződést újabb 10 motorvonat beszerzésére, ezek az elkövetkezendő 2 évben fognak megérkezni, így teljessé válik egy 20 járműből álló flotta a GYSEV-nek, ami azt fogja jelenti, hogy a regionális közlekedésben ezekkel a motorvonatokkal fogjuk 100 százalékig kiszolgálni az utasokat" - emelte ki Ungvári Csaba, a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Ezáltal felgyorsul a személyszállítás, rövidülnek a menetidők és javul az utaskiszolgálás is. A másik nagy szolgáltatónak, a MÁV-csoportnak 2010-ben csaknem 300 milliárd forint volt az adósságállománya - tájékoztatott a cég elnök-vezérigazgatója. Az utóbbi 7 évben mutatott folyamatos árbevétel emelkedésnek köszönhetően az adósságállomány 2017 végére várhatóan 54 milliárd forintra csökken. "Munkavállalóinkkal is foglalkozunk természetesen, hiszen saját erőből az utóbbi években jelentős bérfejlesztés volt, illetve sikerült megállapodást kötni és a kormány segítségével 30 százalékos bérfejlesztést 3 év alatt végrehajtani"- hangsúlyozta Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A MÁV és az önkormányzatok jövőbeni együttműködése során a tervek között szerepel további P+R parkolók létrehozása, valamint vasútállomások fejlesztése. A MÁV-csoport személyszállító leányvállalatának 2016-ban Szombathely térségében 1,5 millió utasa volt.





Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

Legfrissebb

Legnépszerűbb