A vasúttársaság közleménye szerint a GYSEV Zrt. 2011-ben vette át üzemeltetésre a Porpác-Mosonszolnok szakaszt, majd 2012 nyarán jelentette be, hogy uniós források bevonásával elvégzik a vonal villamosítását. Ennek eredményeként a teljes Szombathely-Csorna-Rajka szakaszon lehetségessé válik a környezetbarát villamos vontatás. A kivitelezésre kiírt pályázat nyertese az MVM OVIT Zrt. által vezetett konzorcium lett. A nyertes cég a villamosítás kivitelezésének előkészítési munkálatait már áprilisban megkezdi.
A Porpác-Mosonszolnok szakaszon a villamosítási és korszerűsítési munkálatok 11 milliárd 375 millió forintba kerülnek. Az összeg 85 százaléka uniós támogatás, a fennmaradó részt hazai költségvetési forrásokból biztosítják. Az első szakasz, kedvező időjárási viszonyok esetén várhatóan még idén év végéig, a második pedig jövő nyárra készülhet el - írják.
Szombathely és Csorna között naponta hat pár intercity közlekedik Budapest felé. Mivel fontos, hogy az IC vonatok esetében mihamarabb megvalósuljon a villamos vontatás, ezért döntött úgy a társaság, hogy a Porpác-Csorna szakasszal kezdik a kivitelezést a szakemberek - közölték. Megemlítik: a vasúttársaság 2015 nyarára a szintén 2011-ben átvett Szombathely-Zalaszentiván szakaszon is elvégzi a villamosítási munkálatokat.
MTI
Indul a Porpác-Mosonszolnok vasútvonal villamosítása
Tavasszal megkezdődik és várhatóan jövő nyáron zárul a Porpác-Mosonszolnok vasútvonal villamosítása. kivitelezési szerződést erről szerdán írta alá Dávid Ilona, a GYSEV Zrt. elnöke, Kövesdi Szilárd, a vasúttársaság vezérigazgatója, valamint a kivitelező MVM OVIT Zrt. vezérigazgatója, Gopcsa Péter és vállalkozási igazgatója, Varga András.
Címkék:
Új hozzászólás
A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.