Hiba
  • "Could not resolve host: query.yahooapis.com; Unknown error" in module "mod_sp_weather"

    Cannot get "Szombathely" woeid in module "mod_sp_weather".

    "Could not resolve host: query.yahooapis.com; Unknown error" in module "mod_sp_weather"

    "Could not resolve host: query.yahooapis.com; Unknown error" in module "mod_sp_weather"

    "Could not resolve host: query.yahooapis.com; Unknown error" in module "mod_sp_weather"

    Cannot retrive forecast data in module "mod_sp_weather".

Új típusú kormányablak a belváros szívében

Március végén Szombathelyen, a Hollán Ernő utca 1. szám alatt új kormányablak nyílt. Itt az okmányirodai ügyek intézése mellett többek között tulajdoni lap kiállítása, családtámogatási kérelmek benyújtása és TAJ-kártya elkészítése is kezdeményezhető.
 Reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartanak a kormányablakok
Reggel 8-tól este 8-ig nyitva tartanak a kormányablakok

Napok alatt ismertté vált az állampolgárok körében Szombathelyen a Hollán Ernő utca 1. szám alatt található, okmányirodai feladatokat is ellátó új kormányablak. Nem meglepő, ugyanis a belváros szívében munkanapokon két műszakban reggel nyolctól este nyolcig várják az ügyfeleket a kormányablak munkatársai.

Jelenleg előzetes bejelentkezés nélkül, rövid idő alatt egy helyen kényelmesen elintézhetőek a legfontosabb okmányok. A modern és akadálymentesített ügyféltérben az eligazodást segítő információs táblákkal a látás és hallássérülteknek is könnyebbé vált az ügyintézés. A Szombathelyi Járási Hivatal Hollán Ernő utcai épületében lévő kormányablakban a kisgyermekes szülőket is megfelelő körülmények várják – tájékoztatott dr. Németh Adrienn a Szombathelyi Járási Hivatal okmányirodájának a vezetője.

266 ügy intézhető

Az első új típusú szombathelyi kormányablakban az okmányirodai feladatokkal együtt 266 államigazgatási ügyben lehet – bankkártyás vagy postán történő csekkes fizetéssel - eljárást indítani, vagy tájékoztatást kérni. Többek között tulajdoni lap és térképmásolat kiállítására, családtámogatási kérelmek benyújtására és TAJ-kártya elkészítésére is van már lehetőség.

Javasoljuk a reggel 8 és 10 óra, valamint a délután 16 és 18 óra közötti időszakot, ekkor rövid idő alatt megoldható az okmányok elintézése. Az esetleges várakozási idő elkerüléséhez időpont is foglalható munkanapokon 13 és 15 óra között a (94) 500-134-as telefonszámon. A kormányablakkal kapcsolatos ügyekben pedig a nap huszonnégy órájában a 1818-as központi számon adnak felvilágosítást.

Répcelak mellett a megyeszékhelyen a Hollán Ernő utcai a második új típusú kormányablak Vas megyében. A szombathelyi vasútállomáson már készül az okmányirodai funkciókat is ellátó kormányablak, a későbbiekben pedig további kilenc megnyitását tervezik a megyében.

Szombathelyen a Hunyadi utcai kormányablakban a régi 150 államigazgatási ügykört továbbra is el lehet intézni reggel 8-tól este 8-ig. A Bejczy utcai okmányiroda változatlanul, minden nap reggel nyolc és este nyolc óra közötti nyitvatartással várja az okmányirodai ügyekben a polgárokat.
Kormablak 7119
Kedves és felkészült ügyintézők a pult túloldalán
Április közepétől a Hollán Ernő utcai kormányablak kijelölt ügyintézői az ügyfél kérésére segítséget nyújtanak a pénzügyi fogyasztóvédelmi témájú nyomtatványok kitöltésében, s azokat továbbítják a Magyar Nemzeti Bankhoz vagy – szerződéses jogvita esetén - a Pénzügyi Békéltető Testületnek.

A járásszékhelyeken, valamint Csepregen és Őriszentpéteren a megszokott ügyfélfogadási rendben tartanak nyitva az okmányirodák. Répcelakon az új típusú okmányirodai feladatokat is ellátó kormányablak ügyfélfogadási ideje minden munkanap reggel 8-tól este 8-ig tart. A www.kormanyhivatal.hu/hu/vas honlapon a teljes ügykör megismerhető a „Kormányablakok és Okmányirodák” cím alatt.


„Okmányirodai, 266 államigazgatási ügykör”

-          papír alapú hiteles tulajdonilap-másolat kiállítása

-          ingatlan-nyilvántartási térképi adatbázisból kiadott hiteles térképmásolat kiadása

-          Anyakönyvi kivonat kiállítása iránti kérelem átvétele

-          Anyasági támogatás, családi pótlék, GYES iránti kérelem átvétele

-          TAJ-kártya, európai egészségbiztosítási kártya kiállítása

-          állampolgársági kérelem átvétele

-          nyugdíjfolyósításhoz kapcsolódó bejelentés

-          alanyi ápolási díj megállapítása iránti kérelem árvétele

-          alanyi és normatív közgyógyellátás megállapítása iránti kérelem átvétele

-          ügyfélkapu-regisztráció

-          egyedi hatósági ügyek intézéséhez internetes kapcsolati lehetőség és informatikai segítség nyújtása (pl. szolgálati idő kiszámítása esetén az adategyeztetési eljáráshoz)

-          informatikai segítség nyújtása egyéni vállalkozói tevékenységgel kapcsolatos bejelentési kötelezettségek teljesítéséhez



Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

Legfrissebb

Legnépszerűbb