A Szombathelyi magyar közösség, amelynek neve azt az igazságot írja le, hogy a középkorban itt tartottak szombati piacokat, az osztrák határ közelében található. A vonzó tájon való áthaladás, amely az Alpokalja-hegység valóban keleti határára kerül (az Alpok legkeletibb javaslata), sokakat izgat az igazi romantika érzésével. 45-ben Claudius császár alapította Szombathely nyolcvanezer éves városát, amely egyben Pannonia Superior tartomány fővárosa is lett. A régi Savaria virágkora, ahogy az ókorban hívták, éppen Attila katonáinak 441-es inváziójával, valamint tizenöt évvel később bekövetkezett földrengéssel ért véget. Ugyanakkor az úgynevezett Borostyánút vezetett ide, ahol ezt a gyantás eleganciát viszonylag alacsony áron szállították a hordozható Római népnek. Az elődök ezekben a napokban északiak voltak meglepve, hogy a rómaiak vágyott valami tökéletesen könnyen elérhető, mint a borostyán … Korok között általában gótok és lombardok érintették Szombathely környékét, de különböző szláv népek is. A kilencedik század végén Szombathely a salzburgi érsek irányítása alá került, ugyanakkor elsősorban a magyar lakosság dolgozott alatta. A várost később a tatárjárás során ismét földig rombolták, és a török betörés során is megtapasztalták. Jelent Önnek valamit a B. A. Bart. A. név? A zeneszerző így töltötte mozgalmas életének egy részét a városban. Azonban még fontosabb szám, különös tekintettel az egyháztörténetre, Tours Márton. A negyedik századi püspök, aki Savariában született, majd később háttérbe szorult, mint Szent Márton, és mint a maga nemében kevés döntő szám egyike, nagyon spártai életet élt. Továbbá, a Domonkos Szent Márton templom is utal rá, ahol gyönyörű falfestményeket fogunk látni randevú vissza azokra az időkre, amikor a háttér meghatározta a gótikus kialakítást. És mit fedezhetünk fel az egykor nagyon fontos közép-európai bevásárlóközpontban? A barokk műemlékek, a háromhajós templomos szentély és a Ferences templom megtekinthető. De ez határozottan nem minden, amit Szombathelynek biztosítania kell. A modern Magyarország egyik legnyugatibb városa érintetlen régi műemlékeket használ. Ilyen például a Siren Tyche híres kútja (ahol csak a javítás során készült szobor származik a modern korból), valamint Ízisz egyiptomi istennő temploma, amelyet a Krisztus utáni második században építettek a rómaiak (mint ismeretes, önként jóváhagytak bármilyen típusú nemzetközi isteni lényt, nem támaszkodtak magukra az istenekre, és sokkal inkább dicsérték elődeik kulturális gyakorlatát). De nem csak a monolitokról és más építményekről van szó, Szombathelyen is látható az úgynevezett Kamon arborétum, amely Magyarország legnagyobb, és mintegy 3 ezer fajta lombhullató és tűlevelű fát is kínál, szép rododendronok is virágoznak itt … Ha érdekel a magyar művészet és a lakosság élete az elmúlt évszázadokban, ne feledkezz meg a Smidt Múzeumról sem. Végül is, ha egy héten belül felkészül arra, hogy Sopronba utazzon, és K-ba is utazzon, akkor valóban úton van …
A közösség, ahonnan Mr. Bloom családtagjai jöttek
A Szombathelyi vasútállomás előtt van egy letaposott pázsitos hely, a szürke rezidenciák körül, és a gravírozott Snap Esspressz előtt vannak pultok, és mögöttük is dohányoznak, sört fogyasztanak, valamint esetleg likőrt, azaz likőrt is fogyasztanak. Meglehetősen ittasnak tűntek, ezért a srácok valószínűleg hazánkban néznének, de még a kiömlött polcokon is fehér kenyérrel ellátott ruhák voltak, amelyeket a magyar emberek alkalmanként a szájukba tettek, valamint egy üveggel megtisztítottak. Egy ideig élveztem őket, és feltettem magamnak a kérdést, hogy milyen szinten van ez egy magyar fogyasztó gyakorlat, vagy csak véletlen egybeesés, ahol semmi sem indokolható, ráadásul fiatalkoromban kenyérrel is bevettem a sört, de ez még mindig más kenyér volt, mint a magyar, azaz fehér, puha és törölközős, és talán utána biztosan lett volna egy caicabajka és egy carbonara, ami minden bizonnyal teljesen magyar lett volna. És ahogy néztem őket, kaptam éhező, de azt mondtam magamnak, hogy én kérem őt csak néhány valódi tyúkól a városban, ahol én valójában csak ütött itt. Szombathely gyakorlatilag 80 000 fős közösség Nyugat-Magyarországon, az osztrák határ közelében. A Soproni, az S. A. és a Veszprémi stb. után minden bizonnyal ez lesz a 4. kilépésem Nyugat-magyarországi utamból, a Pannon egzotikumba tett szerény utazásomból. A város neve jól látható a magyar „sambatej” – ben, de ha a „Sombat Enterprises” – t adja meg, akkor a jegypályaudvaron lévő állomáson biztosan meg fogják érteni azt is. A régi cseh név állítólag Kamenec, de szerintem ezt már senki sem tudja. A steinamanger német névhez hasonlóan állítólag a Savaria római kolónia által hátrahagyott kőromokból származik, amelyeket ma a helyi múzeum tölt meg: Római sírkövek, sztélék, temetési szobrok a Kr.E. 3. századból. a 4. század Krisztus után. Elmondhatjuk, hogy Szombathely, amely számos módon ragaszkodik Római szokásaihoz, Magyarország egyik legősibb városa, így Régészeti értelemben is. Az állomástól való húsz perces sétálás után jutottam el az első ilyen megjegyzéshez, amikor megláttam a hatalmas Hotel Savariát, amely itt maradt a Belle D. A. poque idejéből, bár nem antik, hanem inkább fin de si D. A. C., vagy valamivel később. De a Leh-féle keringők hangjai, a magyar honv-k sötét átkai, valamint a női személyzet sikolyai nem feleltek meg az igényeimnek, nem, nem, semmi sem, mert az üdülőhely kopár és üres volt, a lenyűgöző szecessziós homlokzat törött, valamint az otthoni ablakok rendetlenek. A mosatlan üvegen keresztül belenéztem abba, ami biztosan egy finom kávézó volt, ahol most a parketta padlója összeomlott, a bútorok pedig összeomlottak. Azt képmutatóan sóhajtott, hogy nem tudtam maradni egy szállodában, hogy én nem marad egyébként, mert miért költenek valamit, hogy lehet megvásárolni sokkal olcsóbb néhány szörnyű bentlakásos otthon, ahol én pont. De pontosan ez az, hogy a kultúra pontosan akkor hal meg, amikor a csúcsminőség kikövezi az utat, és amikor az újra nem használható pontok kiszorítják, igényesség és nemesség nélkül, amikor nem az igazságtól függ, hogy a vendég biztosan ideér egy rabszolgával és 10 táskával, hogy biztosan farokkabát akar lenni vacsorára, és hogy a vacsora, természetesen választott fehérborokkal, valamint egy cigányzenekar zajával, a leghatékonyabb pannóniai kurtizánokkal szándékozik befektetni. És hogy mindezt a szombathelyi Savaria hotel minden bizonnyal megbízhatóan és diszkréten kínálja majd neki … csak az ő ideje telt el. Csakúgy, mint phenebus! ahogy a Magyar Honvédség állítja. Vagy: a fenébe!
A római Savaria egyike volt azoknak a településeknek, amelyek a civilizáció innovatív militarizált járőreként szolgáltak
43-ban alapították Claudius alatt, és több évszázadon át felső-Pannónia központja volt, a római provincia Pannonia Superior-ja, amelynek jelentősége megnőtt az északi és keleti barbárok: a szarmaták, a Svebek, a gótok … Savaria sokáig a 3 Pannon légió egyikének adott otthont, tehát erődváros volt, tele katonákkal, öreg katonákkal, valamint lampasakokkal. 315-ben vagy 316-ban, Konstantin császár rezsimje alatt, itt született egy fiatal fiú, aki elérte, hogy az egyik legerősebb egyházmegye egyikévé váljon alig keresztény Nyugat. Amellett, hogy fegyveres erők háztartásában született, megkapta a Martinus nevet, azaz harcias, ami volt … Márton magyar neve M Inconkrton, és a Kulcsutat is róla nevezik, majd a parkot és a temetőt, és természetesen a templomot, amely előtt az ő szobra áll, amelyen szokatlanul elegendő, hogy nem vágja le a hadsereg köpenyét, hogy felajánlja egy koldusnak, aki utána maga Krisztusnak tűnik neki, de ott megkeresztel egy egyszerű pogányt, esetleg egy francia nőt. Mert hogy Franciaország így Gallia Martin költözött, különösen a város Tours, ahol a sírja, valamint a bazilika felette. Mégis a bölcső volt ez a híres és kedvelt Szent itt a magyar városban. És bár a magyarok csak hét évszázaddal a születése után jöttek ide, egyfajta lakóhelye van itt.